محققان دانشگاه ایلینویز میگویند توئیتر اهمیت فاصله جغرافیایی را از بین برده و کاربران با فاصله دورتر علاقهی بیشتری به تماس با یکدیگر دارند. آنها میگویند کاربران برای کسب خبر هم لزوما دنبال رسانههای کشور خود نیستند.
به گزارش دویچوله، نتایج یک پژوهش تازه در دانشگاه ایلینوز آمریکا میگوید که استفاده از شبکهی اجتماعی توئیتر فاصلهها را از بین برده و باعث احوالپرسی و نزدیکی بیشتر دوستان با یکدیگر میشود. این نتیجه برخلاف باورهای رایج است که استفاده زیاد از شبکههای اجتماعی را باعث دوری و آسیب به ارتباطهای اجتماعی افراد میداند.
این پژوهشگران بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون توئیت از ۷۰ میلیون کاربر از سراسر جهان را برای یک ماه بررسی و تحلیل کردهاند. این تحقیق میگوید به طور متوسط کاربران توئیتهایی از کاربران دیگر را بازنشر میدهند که با آنها حدود ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارند.
این تحقیق میگوید به طور میانگین اکثر کاربران توئیتهای کاربرانی را منتشر میکنند که در کشور آنها زندگی نمیکنند و به نوشتههای کاربران در جغرافیای دورتر، علاقهمندی بیشتری نشان میدهند. بنا به این پژوهش کاربران با فاصله جغرافیایی بسیار طولانی از یکدیگر، پیغامهای شخصی بیشتری نیز به یکدیگر ارسال میکنند.
این تحقیق محتوای توئیتهای ۷۰ میلیون کاربر را بررسی نکرده و تمرکز این تحقیق شیوههای ارتباط و بازنشر و پاسخگویی کاربران به یکدیگر را بدون توجه به محتوا در نظر داشته است.