سرویس میکرو وبلاگ‌نویسی توییتر سال جاری آزمایشی را با 30 تبلیغات‌کننده آغاز کرد و تبلیغات در کنار نتایج جست‌وجوی سایت و محبوب‌ترین موضوعات خبری در سمت راست صفحه وب نمایش داده می‌شد. برآورد شده به‌طور متوسط در هر 43 ثانیه، یک کلیک موس برروی این تبلیغات انجام گرفته است.

مارک زوکربرگ، بنیانگذار فیس بوک اوایل سال جاری اظهار کرده بود که رسیدن محبوب‌ترین سایت شبکه اجتماعی جهان به یک میلیارد کاربر یا حدود 14 درصد از جمعیت جهان، تقریبا یک گارانتی است.توییتر که در سال 2006 بنیان‌گذاری شده است، ماه گذشته سایت خود را مورد به سازی قرار داد تا برای جذب کاربران بیش‌تر، ارسال عکس و ویدیو و نقشه را راحت‌تر کند. طراحی نوی این سایت هم‌چنین برای بازاریابان راه جدیدی جهت استفاده از مولتی مدیا در تبلیغات آنلاین فراهم می‌کند.

بر اساس آمار کام اسکار، این سرویس با بیش از 165 میلیون کاربر در سراسر جهان اکنون بالاتر از مای اسپیس نیوزکورپ قرار دارد و فیس بوک اول و ویندوز لایو پروفایل در رتبه دوم قرار گرفته است.