حدود یک ماه پیش بود که استیو جابز، مدیر عامل شرکت "اپل"، به رغم بیماری در مراسم رونمایی آی‌پد ۲ حاضر شد. او آن زمان اعلام کرد که با وجود مرخصی استعلاجی‌ای که در آن به سر می‌برده، در مراسم حاضر شده تا چنین رویدادی را از دست ندهد، رویداد معرفی آی‌پد ۲ به دنیای رسانه و ارتباطات. استیو جابز سال ۲۰۱۰ را سال آی‌پد نامید.

بیشتر بخوانید: سال ۲۰۱۰ سال آی‌پد

اکنون نظرسنجی "گوگل" مشخص می‌کند نه تنها استیو جابز که مدیر عامل یک کمپانی عظیم و تحول‌ساز در زمینه‌ی تکنولوژی‌های نوین است، که کاربران آی‌پد نیز از تاثیر تبلت‌ها بر زندگی خود آگاه هستند.

"گوگل" می‌گوید انتظار می‌رود که ۱۶۵ میلیون تبلت در دو سال آینده راهی بازار شود. تحلیل‌گران "گوگل" نیز می‌گویند که با ورود این تعداد تبلت به بازار، این انتظار نیز وجود دارد که بر محبوبیت تبلت‌ها افزوده شود و تبلت‌ها بر مفهوم آن‌چه "محتوا" نامیده می‌شود تاثیر بگذارند.

در حال حاضر کاربران آی‌پد و دیگر تبلت‌ها زمان قابل توجهی را صرف استفاده از این ابزار می‌کنند. آن‌ها از تبلت‌ها برای وب‌گردی، جستجوی اطلاعات و بازی استفاده می‌کنند. اما موضوع همان‌طور که در نظرسنجی "گوگل" نیز مشخص است می‌تواند این باشد: با فراگیر شدن استفاده از تبلت‌ها، چه سرانجامی برای رادیو و خصوصاَ تلویزیون وجود خواهد داشت؟ آیا تبلت‌ها برای کشتن ابزاری به نام تلویزیون آمده‌اند؟

یک اپلیکیشن؛ تماشای ۳۰۰ کانال تلویزیونی در آی‌پد

شاهد تغییر در مفهوم محتوا و شیوه استفاده از برنامه‌های تلویزیونی که می‌تواند همان چالش اصلی بر سر راه رسانه‌ای به نام تلویزیون باشد، یک اپلیکیشن تازه وارد به بازار است.

این اپلیکیشن که برای آی‌پد طراحی شده است، "Optimum Live TV" نام دارد که دسترسی به ۳۰۰ کانال زنده‌ی تلویزیونی را از طریق آی‌پد ممکن می‌کند.

بدیهی است که برای استفاده از چنین اپلیکیشنی باید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید. این محصول جادویی و انقلابی اپل است که گذشته از صدها هزار اپلیکیشنی که به صورت اختصاصی برای آن نوشته شده، حالا با ارائه اپ‌های جدیدی که می‌تواند به سادگی جایگزین تلویزیون‌های سنتی باشد، رقابتی را آغاز کرده که با در نظر گرفتن شتاب فراگیری آی‌پد در سراسر جهان، می‌توان گفت که پدیده‌ای به نام تلویزیون را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.

هیچ کالای الکترونیکی در تاریخ به سرعت آی‌پد فروخته و فراگیر نشده و اگر فروش آن با همین به سرعت پیش برود، به زودی پس از تلویزیون، گوشی‌های هوشمند موبایل و لپ‌تاپ، چهارمین محصول پرمصرف الکترونیک در جهان خواهد بود. محصول پرمصرفی که در مسیر تکامل خود هر سه پدیده دیگر را به چالش می‌کشد و در سیر تکامل آنها هم تاثیرگذار خواهد بود.